Składanie petycji
Składanie petycji
Petycję można złożyć w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej (e-puap lub e-mail).
Prawidłowo złożona petycja powinna zawierać:
- oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję; jeżeli podmiotem wnoszącym
petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie
każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący
petycję;
- wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego
petycję i adresu do korespondencji – w wypadku petycji indywidualnych to
imię i nazwisko, miejscowość z kodem pocztowym, ulica z numerem domu
i lokalu; w wypadku petycji zbiorowych, np. w imieniu organizacji,
stowarzyszenia lub grupy osób, to nazwa każdego z tych podmiotów i dane
osoby je reprezentującej, a także adres zamieszkania lub siedziby
każdego z tych podmiotów;
- wskazanie adresata petycji;
- określenie przedmiotu petycji
Anonimy nie są rozpatrywane.
- Petycja składana w formie pisemnej musi być podpisana przez podmiot
ją wnoszący, a jeżeli nie jest to osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi
grupa podmiotów, podpis składa osoba je reprezentująca;
- Petycja składana za pomocą środków komunikacji elektronicznej może
być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za
pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, oraz powinna zawierać adres
poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
Złożenie petycji jest wolne od opłat.
Petycje prosimy wysyłać na adres: sekretariat@komorniki.pl albo listownie na adres:
Urząd Gminy Komorniki
ul. Stawna 1
62-052 Komorniki