Wydz. Infrastr. Komun., Rolnictwa i Ochr. Środ.

Wydział Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska

 

WYDZIAŁ INFRASTRUKTURY KOMUNALNEJ, ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA

Kierownik: Arkadiusz Klemczak | pok. 110 | tel.: 61 8100 088 |
e-mail: komunalne@komorniki.pl

Inwestycje drogowe | pok. 109 | tel.: 61 8100 671, 61 8100 672

Michalina Węgrzynowska - inspektor ds. budowy i remontów dróg
Przemysław Pełko - inspektor ds. budowy i remontów dróg 

Utrzymanie dróg | pok. 113 | tel.: 61 8100 636

Agata Przywara - podinspektor ds. finansowania i przygotowania do realizacji inwestycji komunalnych
Zenon Pieprzyk - inspektor ds. komunalnych, eksploatacji i remontów dróg
Robert Palicki – inspektor ds. eksploatacji i remontów dróg

Gospodarka odpadami | pok. 111 | tel.: 61 8100 635

Katarzyna Rozumek - Związek Międzygminny CZO "SELEKT"
Elżbieta Maruszewska - inspektor ds. komunalnych i rolnych

Ochrona środowiska | pok. 114 | tel.: 61 8100 673

Karolina Wiścicka - inspektor ds. decyzji środowiskowych i melioracji
Krzysztof Studziński - inspektor ds. ochrony środowiska

 

Do zadań Wydziału Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy:

  1. organizowanie procesu inwestycyjnego dla budowy i modernizacji dróg, ulic, mostów i placów będących w zarządzie gminy oraz oświetlenia drogowego, tj.:
    a) planowanie,
    b) współpraca z projektantami,
    c) merytoryczne przygotowanie w zakresie opisu przedmiotu zamówienia,
    d) przygotowywanie umów,
    e) nadzór nad wykonawstwem,
    f) organizacja odbiorów prac;
  2. sporządzenie projektów umów określających wzajemne zobowiązania i świadczenia związane z realizacją inwestycji i przyszłym jej funkcjonowaniem;
  3. współpraca ze stanowiskiem ds. zamówień publicznych środków zewnętrznych w zakresie realizowanych inwestycji;
  4. współpraca z Zarządem Dróg Powiatowych w Poznaniu, Wielkopolskim Zarządem Dróg Wojewódzkich w Poznaniu i Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad O. w Poznaniu w zakresie wspólnych inwestycji;
  5. współpraca z gminami sąsiednimi w zakresie wspólnych inwestycji drogowych;
  6. prowadzenie spraw związanych z bieżącym utrzymaniem dróg, ulic, mostów i placów;
  7. wydawanie opinii i decyzji na lokalizowanie w pasie drogowym obiektów nie związanych z ruchem drogowym i na zajmowanie pasa drogowego - w odniesieniu do dróg pozostających w zarządzie gminy;
  8. organizacja ruchu drogowego na terenie gminy;
  9. współpraca z Wydziałem Planowania Przestrzennego przy opracowywaniu projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  10. organizowanie i nadzór nad pracami melioracyjnymi na terenie Gminy, ewidencja urządzeń melioracyjnych;
  11. organizacja, nadzór i kontrola zadrzewień na terenie Gminy;
  12. koordynacja całokształtu działań związanych z ochroną  przyrody - w tym współpraca z Radą i Dyrekcją  Wielkopolskiego Parku Narodowego;
  13. prowadzenie rejestru lasów niepaństwowych i współpraca z Zarządem Lasów Państwowych i leśnictwami;
  14. przygotowywanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów z  terenów nieruchomości,
  15. prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody, gospodarki wodnej, ochrony złóż surowców  mineralnych;
  16. prowadzenie działań w zakresie ochrony przed  zanieczyszczeniami powietrza, gruntów i wody oraz  wykonywanie wizji lokalnych w tym zakresie;
  17. uwzględnianie potrzeb ochrony środowiska w zakresie ustalania i opiniowania lokalizacji  inwestycji - wydawanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych;
  18. inicjowanie prac rekultywacyjnych gruntów zdewastowanych i zdegradowanych;
  19. współpraca z biegłymi przy wycenie zwierząt zabijanych lub padłych w związku z występowaniem choroby zaraźliwej;
  20. przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń właściwym służbom i  instytucjom o podejrzeniu zachorowania lub zachorowaniu  zwierząt na chorobę zakaźną;
  21. podawanie do wiadomości osób zainteresowanych lub do wiadomości publicznej o zarządzonych przez państwowego lekarza weterynarii tymczasowych środkach w celu umiejscowienia zakaźnej choroby zwierząt i dopilnowanie ich wykonania;
  22. prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa i ochrony zwierzyny łownej;
  23. współpraca ze Związkiem Międzygminnym CZO SELEKT w zakresie odbioru odpadów;
  24. współpraca ze Związkiem Międzygminnym SCHRONISKO w Skałowie w zakresie opieki na zwierzętami bezdomnymi;
  25. współpraca z Przedsiębiorstwem Usług Komunalnych PUK Komorniki w zakresie organizacji Przytuliska w Łęczycy dla bezdomnych zwierząt;
  26. prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy;
  27. współpraca z gestorami sieci w zakresie zaopatrzeniu Gminy w niezbędne dostawy  energii elektrycznej i gazu;
  28. współpraca z Przedsiębiorstwem Usług Komunalnych PUK Komorniki w zakresie dostaw wody, komunikacji  pasażerskiej i kanalizacji sanitarnej;
  29. prowadzenie spraw nazewnictwa ulic i numeracja porządkową nieruchomości;
  30. współpraca z organizacjami społeczno-zawodowymi,  instytucjami i zakładami działającymi na rzecz rolnictwa:  Izba Rolnicza, związki zawodowe, instytuty, ośrodki naukowe i  zawodowe, banki, administracja rządowa, Agencja Rynku  Rolnego, Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i  innych.