Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Grażyna Rak
Zastępca Kierownika - Kinga Torkowska
Do szczególnych kompetencji Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego należy:
Sekretarz Gminy
mgr Olga Karłowska |pok. 202 |tel. (61) 8 100 643
e-mai: sekretarz@komorniki.pl
Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
1. Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
1) podejmowanie czynności kierownika Urzędu podczas nieobecności Wójta i jego Zastępcy;
2) nadzorowanie i pełnienie funkcji zwierzchnika służbowego dla:
a) Wydziału Administracyjnego,
b) Referatu Oświaty i Spraw Społecznych,
c) stanowiska ds. kadr,
d) stanowiska ds. promocji;
3) przygotowywanie projektów oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji urzędu;
4) prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków;
5) prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami;
6) prowadzenie spraw związanych z kontrolami zewnętrznymi w urzędzie;
7) obsługa petycji składanych w trybie ustawy z 11 lipca 2014 r. o petycjach;
8) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz nadzór nad doskonaleniem kadr;
9) nadzór nad poprawnością projektów przygotowanych pism, decyzji i uchwał Rady Gminy;
10) koordynacja funkcjonowania kontroli zarządczej w Urzędzie;
11) koordynacja procesu udostępniania informacji publicznej;
12) koordynacja prac związanych z udziałem Gminy w związkach i porozumieniach międzygminnych;
13) organizowanie współpracy zagranicznej Gminy;
14) prowadzenie spraw związanych ze współpracą Gminy z sejmikiem wojewódzkim, Starostą i Radą Powiatu Poznańskiego oraz z Wielkopolskim Ośrodkiem Kształcenia i Studiów Samorządowych;
15) koordynowanie zadań związanych z organizacją wyborów i referendum oraz spisami;
16) nadzorowanie w imieniu Gminy działalności gminnych placówek oświatowych i wychowawczych;
17) nadzór nad Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
18) ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych oraz przestrzeganiem przez nich zapisów procedur, instrukcji oraz innych dokumentów Systemu Zarządzania Jakością;
19) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
20) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
2. Sekretarz pełni obowiązki Pełnomocnika ds. Systemu Zarządzania Jakością, do których należy:
1) opracowywanie, weryfikacja, aktualizacja, wdrażanie i nadzór nad dokumentacją
systemową;
2) konsultowanie dokumentów wewnętrznych (sprawdzanie i weryfikacja procedur, instrukcji, planów jakości, planów kontroli i badań);
3) weryfikacja zgodności funkcjonowania systemu z aktualnymi wydaniami normy ISO
i wymaganiami aktów normatywnych wyższej rangi (ustawy , rozporządzenia);4) zatwierdzanie projektów dokumentów systemowych gotowych do podpisu przez Wójta;
5) wydawanie interpretacji w zakresie SZJ;
6) koordynowanie zadaniami związanymi z SZJ;
7) planowanie i organizowanie auditów wewnętrznych;
8) nadzorowanie i ocena realizacji auditów wewnętrznych;
9) inicjowanie działań korygujących i zapobiegawczych;
10) nadzór nad realizacją działań korygujących, analizowanie ich skuteczności, usuwanie przyczyn ich występowania;
11) nadzór nad reklamacjami klientów;
12) zapewnienie skuteczności funkcjonowania systemu jakości oraz jego doskonalenie;
13) inicjowanie działań zmierzających do rozwoju i doskonalenia systemu jakości;
14) pełne i systematyczne przeprowadzanie analizy funkcjonowania systemu
i informowanie kierownictwa o jej wynikach, przygotowanie i organizowanie przeglądów kierownictwa;15) przeprowadzanie szkoleń z zakresu SZJ;
16) przestrzeganie i wypełnianie zadań wynikających z dokumentacji systemowej;
17) przeprowadzanie, nadzorowanie i rejestrowanie zmian dokumentów systemowych.
Skarbnik Gminy
mgr Małgorzata Pinczak |pok. 207 |tel.: 61 8100 670
Do zadań Skarbnika Gminy należy:
1) realizowanie polityki finansowej Gminy Komorniki;
2) przygotowanie i nadzór nad polityką rachunkowości;
3) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości;
4) nadzorowanie i pełnienie funkcji zwierzchnika służbowego dla:
5) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty;
6) opracowywanie budżetu gminy;
7) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy
8) nadzorowanie i kontrolowanie sporządzania sprawozdań budżetowych i finansowych;
9) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta;
10) dokonywanie analizy budżetu i bieżące informowanie Wójta o jego realizacji;
11) przygotowywanie i organizowanie obiegu dokumentów finansowych;
12) współpraca z Urzędami Skarbowymi, Bankami oraz Regionalną Izbą Obrachunkową;
13) uczestniczenie w pracach Rady Gminy ;
14) rozliczenia z sołectwami i nadzorowanie zarządzania mieniem sołeckim.
Zastępca Wójta
mgr Tomasz Stellmaszyk | pok. 204 | tel.: 61 8100 670
e-mail: t.stellmaszyk@komorniki.pl
Do zakresu zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:
1)
podejmowanie
czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Wójta lub wynikającej
z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Wójta;
2) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta;
3) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
4) koordynowanie i nadzorowanie prac remontowych w Urzędzie;
5) nadzorowanie procesu udzielania zamówień publicznych w Urzędzie;
6) nadzorowanie i pełnienie funkcji zwierzchnika służbowego dla:
a) Wydziału Inwestycji i Remontów;
b) Wydziału Infrastruktury Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska
c) Stanowiska ds. zamówień publicznych i środków zewnętrznych;
7) uczestniczenie w pracach i posiedzeniach Rady i jej Komisji;
8) współdziałanie w opracowywaniu budżetu gminy.
Wójt Gminy Komorniki
mgr inż. Jan Broda
Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
1) reprezentowanie Urzędu na zewnątrz;
2) zapewnienie warunków i środków dla realizacji celów wyznaczonych w Misji Urzędu Gminy oraz w Polityce Jakości;
3) nadzór nad funkcjonowaniem systemu zarządzania jakością oraz ciągłe doskonalenie jego skuteczności;
4) zatwierdzanie dokumentów systemowych;
5) prowadzenie bieżących spraw Gminy;
6) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności;
7) upoważnianie pracowników do wykonywania czynności w swoim imieniu;
8) realizacja kontroli zarządczej;
9) nadzór i pełnienie funkcji zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu, a bezpośrednio dla:
a) Wydziału Spraw Obywatelskich
b) Urzędu Stanu Cywilnego
c) Straży Gminnej
d) Radcy Prawnego - Koordynatora
e) Radcy Prawnego
f) Stanowiska ds. obrony cywilnej
g) Pełnomocnika ds. informacji niejawnej
h) Asystenta Wójta
i) Stanowiska ds. informacji i komunikacji
10) pełnienie funkcji zwierzchnika służbowego wobec kierowników jednostek organizacyjnych gminy;
11) zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników;
12) okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań;
13) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, o ile Statut Gminy nie stanowi inaczej;
14) nadzór nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu;
15) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
16) przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Zastępcy Wójta, Skarbnika, Sekretarza i kierowników jednostek organizacyjnych, osób zarządzających i członków organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz od pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych;
17) koordynowanie planowania i realizacji zadań wynikających z wypełniania funkcji szefa obrony cywilnej Gminy oraz zadań w ramach przygotowań obronnych państwa.
18) ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności kancelaryjnych oraz przestrzeganiem przez nich zapisów procedur, instrukcji oraz innych dokumentów Systemu Zarządzania Jakością;
19) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.